Follow Me @Cindyreena

Thursday, September 21, 2017

Bamboo Briyani at Gamuda Walk, Kota Kemuning Shah Alam

It was my first time visited to Gamuda Walk. Yes! totally out of my usual way but I was happened to be there. Gamuda Walk is not that big place to tour around. While touring around , I saw this bunting displaying Bamboo Briyani Rice. I was so excited! Damn! I was longing to taste this Bamboo Briyani for so long. But most of the place offer such cuisine located so like end of the world for me like Klang. 

I was contemplating to try this since 3 hours earlier just had Briyani Rice with my friend. Me was like....gosh! I wanna try this badly but I was afraid that over ate rice for a day and make me fat. My friend rationalize to me and you know what he said ???

You are already fat anyway...so ? Eating rice twice for a day doesn't make any different. I was like...wanna get angry but realistically that is the fact! WTH! And this idiot ...bought that! ** Face Palm** I am a loser for the day! Whatever it is, the taste of this Briyani really worth it to be called loser to eat rice twice for the day. eheh...like that also can ar?



You won't miss this cafe if you are at Gamuda Walk. The cozy cafe serve this super authentic Bamboo Briyani located Level One , Gamuda Walk near Kota Kemuning Shah Alam.


The front of this cafe display their cuisine specialty which is Bamboo Briyani. You can choose many types of Bamboo Briyani from Chicken , Mutton, Prawn and Lamb Shank. If you don't want your Briyani serves from Bamboo you can choose the Claypot Briyani too.

Cinnamon's Fusion cuisine also serve another unique dishes call Salmon Head Curry. I wanna try that too. Greedy side of me came out. But my fat stomach was crying for being too tight.


My choice for that day was Lamb Shank Bamboo Briyani. I shared this with my friend. So...I was not that glutton after all. **wink wink** with angelic face. 



Tadahhhh!!!! my Lamb Shank Bamboo Briyani reached my table in style. Do not worry about how to eat out the Briyani from that Bamboo. The waiter will come and serve the Briyani out from that Bamboo. Yes!!!! that Bamboo give birth to that Briyani and Lamb Shank onto my plate. OMG! The aroma of what in front of me....lingering through my nose and can't help to mouth watering.


The took away the bamboo from your table after serve it out. Can't wait to devour this Briyani. It look full of spices and herbs. I keep telling myself must review this in my blog. I know won't regret sharing this place to others.


My review on Bamboo Briyani from Cinnamon's Fusion Cuisine :

Isk isk isk ...why your cafe all the way in Kota Kemuning!!!! Why can't you open near KL or PJ ? I wanna eat this at least weekly. The taste is worth of  being call fat! Anyway, while eating this my friend keep telling me 'Basmathi rice' which is the type of rice use to cook Briyani is not fattening. I was like...really???? I can eat this a lot more then. kekekeke
This Briyani rice really cook with lots of herbs and spices in it. It get hot and spicier the more you eat it and you just can't stop. Don't need gravy and according to the Chef who is also the founder of this cafe, Briyani suppose to be eaten as it is without the gravy. The herbs and spices really packed and really hits you on your first mouthful.

Big fan of Briyani like me will never forget this taste. Really the best for me. Try this Bamboo Briyani for once and you know what I am talking about here.


The Chef/ Founder, Mr Nash happily chatting around with his customers and I can tell you they really serious about serving good food and drink to the patrons. He let me try his freshly brewed coffee and I was like damn...this is the black coffee I was looking for. Even the coffee will make me a regular customer if they are much nearer to me. The coffee bean according to Mr Nash is from Puro Fuerte brand which with dark roasted blend of high grown Arabica's with finest Ugandan Robusta's. For coffee lover like me....this is one good black coffee. Don't need sugar! It serves me right!

You can check out their official FB if you need more information of Bamboo Briyani at Cinnamon's Fusion Cuisine.

Where do you eat the best Briyani? Share with me the place please...I wanna check that place out.

19 comments:

  1. Looks very interesting, dear! Hubby would love to try! xoxo

    ReplyDelete
  2. hahhahah you are so funny la babe! Bamboo gave birth to briyani...hahahha...I almost spit out my food while reading this...btw...please knock your friend's head...you are not fat...you are just a foodie that happens to have volume...and food is love...without food we are nothing..so even if you have to eat 3times rice just because they are delicious..you eat it woman...hehheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...I also find that my choice of word so weird. Kakaka...sedan babel Briyani ni. Go try la...😉


      Delete
    2. Ouch!!!damn auto correct😁 supposedly 'sedap babe briyani ni'

      Delete
  3. I love Briyani rice. Might try to dine there when I am around that area.

    ReplyDelete
  4. love bamboo briyani.. I tried it once at the Traders Hotel as well.. so I am sure this must be great...

    ReplyDelete
  5. Oh gosh I've been longing to try this bamboo briyani, it must have been really good but kota kemuning is so far away 😢

    ReplyDelete
  6. I am not a big fan of Briyani. Usually eat only when friends say to go here or there. LOL BTW, I love your new template! So feminine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I also love briyani, but this bamboo briyani is something new for me. I want to try!

      Delete
    2. Em! Thank you. Tammy Lim from plusizekitten.com did it for me.I like this a lot too

      Delete
  7. Omigosh, I want to try this - so interesting.
    Your friend is as funny as you ...lol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aihhh ...laugh too much that's why fat la...coz many air went inside my tummy.kekeke

      Delete
  8. Wow! never heard about this concept before. I am sure the taste of bamboo must be enhancing the taste of the Biryani. I would surely love to try.

    ReplyDelete
  9. Wooww, food looks nice. In my weekend food list. Btw never let anyone tell you, that you are fat. As long as you are happy and enjoy your food is good enough.

    ReplyDelete
  10. Food cooked out of a bamboo? That sounds interesting, I wish I could try it too. :)

    ReplyDelete

Thank you for dropping by...